Cele mai prietenoase 10 orașe din lume pentru bicicliști

Biciclist. Bărbat în costum pe bicicletă. Pexels

Iubitorii de ciclism știu cât de eliberator poate fi să te plimbi pe o pistă de biciclete, să admiri farmecul unui oraș fără dezavantajele transportului public aglomerat sau ale ambuteiajelor.

Și, pe măsură ce guvernele din întreaga lume încearcă să reducă emisiile de carbon, tot mai multe orașe încurajează oamenii să renunțe la mașini și le facilitează mersul pe bicicletă.

Dar care sunt cele mai prietenoase orașe cu bicicleta? Acestea se află, în marea lor majoritate, în Europa, potrivit Indexului global al orașelor pentru biciclete din acest an.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Compania de asigurări digitale Luko a analizat 90 de orașe din întreaga lume și le-a clasificat în funcție de șase parametri principali: procentul de utilizatori de biciclete, condițiile meteorologice, criminalitatea și siguranța (cum ar fi rata accidentelor și a furturilor de biciclete), infrastructura, oportunitățile de partajare a bicicletelor și evenimentele speciale, cum ar fi „zilele fără mașini”.

Rezultatele finale sunt prezentate pe o scară de la 0 la 100, unde cu cât scorul este mai mare, cu atât orașul este mai prietenos cu bicicleta.

Orașele europene se află în fruntea listei, în principal datorită pistelor pentru biciclete de calitate și condițiilor meteorologice care includ un număr mare de zile „ciclabile”, scrie Euronews.

Niciun oraș din Statele Unite nu a intrat în top 10, nici măcar în top 20, dar unele dintre ele se numără printre cele 90 de pe listă: San Francisco (locul 39), Portland (41), Seattle (50), Washington DC (53), Los Angeles (57), Boston (61 – în mod interesant, cu un loc înaintea Londrei), New York (67), Chicago (71) și Detroit (72).

Iată o privire asupra primelor 10 cele mai bune orașe din lume pentru bicicliști:

10. Hanovra, Germania

Orașul german din Saxonia Inferioară are parcuri splendide, așa că ce mod mai bun de a merge să le verificați decât pe bicicletă? Hanovra a ajuns în topul din acest an datorită infrastructurii de calitate și evenimentelor de promovare a ciclismului, inclusiv „zilele fără mașină”.

9. Bremen, Germania

Bremen este un alt oraș popular pentru iubitorii de biciclete din Germania, cu un teren foarte plat și piste de biciclete care traversează orașul și îl conectează cu alte orașe din apropiere. Bremen este, de asemenea, primul oraș german care găzduiește o întreagă „zonă pentru biciclete” în districtul Neustadt – un cartier cu o limită de viteză de 30 km/h, unde bicicletele au prioritate.

8. Berna, Elveția

Conform indicelui, capitala elvețiană a investit mult în infrastructura de calitate pentru bicicliști, are un punctaj deosebit de ridicat în ceea ce privește partajarea bicicletelor și organizează în mod regulat „zile fără mașini”. Orașul are, de asemenea, o rată foarte scăzută a accidentelor mortale în rândul bicicliștilor.

7. Hangzhou, China

Iată o apariție neașteptată în top 10: orașul chinez Hangzhou, singurul oraș non-european din prima treaptă a clasamentului, are 30% dintre bicicliști în rândul populației sale și obține scoruri mai mari decât majoritatea rivalilor atunci când vine vorba de partajarea bicicletelor.

6. Malmö, Suedia

Orașul suedez Malmö are o rată deosebit de scăzută a accidentelor mortale în rândul bicicliștilor, datorită infrastructurii de calitate și a evenimentelor regulate care promovează mersul pe bicicletă.

5. Amsterdam, Țările de Jos

Poate că vă așteptați ca capitala olandeză să se afle în fruntea acestui clasament, dar scorul său de siguranță ar putea fi ceea ce o ține pe loc: În Amsterdam se înregistrează peste 1.000 de accidente la 100.000 de bicicliști. Asta înseamnă de aproape cinci ori mai mult decât cel mai apropiat rival, Copenhaga.

4. Copenhaga, Danemarca

Capitala daneză nu numai că este mai sigură pentru bicicliști, dar este mai sigură și pentru biciclete, datorită ratei scăzute de furt și a „zilelor fără mașini”. Orașul investește foarte mult în infrastructura pentru bicicliști, iar majoritatea locuitorilor care merg cu bicicleta continuă să facă acest lucru pe tot parcursul iernii daneze lungi.

3. Anvers, Belgia

Orașul portuar belgian nu are un punctaj foarte bun în ceea ce privește pistele dedicate bicicliștilor, dar un sistem puternic de bike-sharing și evenimentele „Duminica fără mașini” l-au făcut indiscutabil prietenos pentru bicicliști.

2. Munster, Germania

Orașul german are o rată scăzută a deceselor provocate de bicicliști, chiar dacă peste 39% dintre locuitori folosesc zilnic bicicleta. De asemenea, Munster găzduiește în mod regulat evenimente de promovare a ciclismului.

1. Utrecht, Țările de Jos

În fruntea clasamentului din acest an se află orașul olandez Utrecht. Orașul se mândrește cu punctaje ridicate pentru infrastructura de ciclism și condițiile meteorologice, iar mai mult de jumătate din populația sa (51%) folosește bicicleta în viața de zi cu zi.

Mențiuni de onoare

Cel mai bun oraș pentru bicicliști din Marea Britanie este Bristol, care s-a clasat pe locul 15 în listă cu un scor de 43,76, marcat foarte bine pentru numărul redus de furturi și infrastructura bună. După acesta, următorul oraș britanic este Edinburgh, clasat pe locul 54 din 90.

În timp ce Franța nu a intrat în top 10, două orașe au ratat la limită, Strasbourg clasându-se pe locul 11 și Bordeaux pe locul 12.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.