Compania aeriană americană United Airlines a lansat marţi cea mai mare comandă din istoria sa, 200 de avioane Boeing 737 MAX şi 70 de avioane Airbus A321neo, cu o valoare de peste 30 de miliarde de dolari, în ideea de a se pregăti pentru relansarea transportului aerian de pasageri, informează AFP şi Reuters.
Cele 270 de noi avioane vor înlocui avioanele mai vechi şi mai mici din flota United Airlines în perioada 2022-2026, ceea ce va permite celui de-al treilea mare transportator aerian din SUA să îşi majoreze numărul de locuri de-a lungul reţelei interne, transmite Agerpres, care preia informațiile agențiilor internaționale.
Şocul suferit de traficul aerian în cel mai grav moment al pandemiei nu s-a risipit complet, dar în ceea ce priveşte transportul de turişti, acesta a revenit practic la nivelul dinaintea pandemiei, a subliniat directorul general de la United Airlines, Scott Kirby. În plus, reluarea călătoriilor de afaceri, care sunt încă la 60% din nivelul pre-pandemie, ar urma să se accelereze la toamnă, când copiii vor reveni la şcoală, adaugă Scott Kirby. În ceea ce priveşte călătoriile internaţionale, acestea îşi revin mai lent, însă vara viitoare am putea avea un record al zborurilor transatlantice, potrivit lui Scott Kirby.
În acest context, Kirby intenţionează că cumpere de la constructorul american Boeing 50 de avioane 737 MAX 8, precum şi 150 de exemplare din modelul 737 MAX 10, cel mai mare avion din această familie. De asemenea, compania aeriană americană intenţionează să cumpere de la constructorul european Airbus 70 de avioane A321neo, cel mai bine vândut aparat pe segmentul avioanelor de tip mono-culoar cu peste 200 de locuri.
Teoretic, cele 270 de avioane comandate au o valoare de catalog de 35,38 miliarde de dolari, însă în mod obişnuit companiile aeriene beneficiază de reduceri importante de preţuri în cazul unor comenzi mari.
Pentru Scott Hamilton, de la site-ul de specialitate Leeham News, ceea ce este surprinzător este amploarea comenzilor. O posibilă explicaţie ar fi aceea că United Airlines a dorit să profite de reducerile pe care le acordă Boeing în prezent pentru a umfla carnetul de comenzi după criza provocată de modelul 737 MAX. În ceea ce priveşte Airbus, prin comanda înaintată constructorului european, United Airlines a vrut să crească competiţia între Airbus şi Boeing pentru a putea negocia contracte mai bune în viitor.
Sosirea tuturor acestor noi aparate va permite United Airlines să crească numărul locurilor disponibile pentru zborurile în America de Nord cu 30%, cu un accent pe segmentele mai profitabile de la clasa business. În plus, înlocuirea unei flote învechite compusă din mici avioane cu mai puţine avioane mai mari dar care consumă mai puţin combustibil va permite United Airlines să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 17% până la 20% pe fiecare scaun.