Compania care deține Primark, o rețea de peste 400 de magazine în Europa și SUA, a avut un profit în scădere/ Primark a deschis anul trecut primul său magazin din România

Primark

Associated British Foods, proprietarul Primark, a raportat marţi o scădere cu 3% a profitului în perioada octombrie 2022 – martie 2023 şi a menţinut previziunile privind stagnarea câştigurilor în cursul acestui an fiscal, în contextul evoluţiei slabe a economiei, transmite Reuters.

În perioada octombrie 2022 – martie 2023, profitul operaţional ajustat s-a situat la 684 milioane de lire sterline (854 milioane de dolari), în timp ce veniturile au crescut cu 21%, la 9,56 miliarde de lire sterline.

“La Primark, rămânem prudenţi în privinţa rezilienţei cheltuielilor de consum, pe fondul inflaţiei şi a dobânzilor ridicate”, se arată în comunicatul Associated British Foods, care previzionează o creştere modestă a vânzărilor în semestrul al doilea al acestui an fiscal.

Marţi, acţiunile AB Foods înregistrau un declin de 3,8%, dar anul acesta au urcat cu 31%.

În anul fiscal 2023, grupul se aşteaptă la un profit operaţional ajustat în linie cu cel din anul anterior, de 1,44 miliarde de lire sterline.

Primark a încheiat perioada octombrie 2022 – martie 2023 cu o reţea de 419 magazine, inclusiv 16 în Statele Unite și unul în România. Al doilea urmează să fie deschis în vara acestui an.

În septembrie, Primark a anunţat că a decis să limiteze creşterile suplimentare de preţuri în 2022-2023 dincolo de cele deja planificate, pentru a menţine încrederea clienţilor.

Şi divizia de alimente, care include brandul de ceai Twinings, cerealele Jordans şi băuturile Ovaltine, a avut o evoluţie bună în perioada octombrie 2022 – martie 2023.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *