Deficitul global de semiconductori nu va fi rezolvat până în 2023, spune șeful Daimlers

semiconductori placa Sursa foto: Pixabay

Marii producători de semiconductori au informat grupul german Daimler că deficitul global de cipuri care afectează anul acesta industria auto nu va fi rezolvat până în 2023, a spus Ola Källenius, şeful companiei, citat de Reuters.

“Avem câteva sute de cipuri într-o maşină Mercedes – nu ne ajută dacă avem unul şi altul lipseşte”, a explicat Källenius, transmite Agerpres, care preia informația din presa internațională.

Un comunicat al Guvernului britanic publicat miercuri informează că şase producători auto majori, inclusiv Daimler, vor semna un document în care se angajează să elimine automobilele echipate cu motoare pe combustie internă pe pieţele importante până în 2035 şi pe plan global până în 2040.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Chiar dacă Daimler îşi menţine acest angajament, nu cred că răspunsul este interdicţia totală, a declarat Källenius.

În iulie, Daimler anunţa că între 2022 şi 2030 va investi peste 40 de miliarde de euro pentru a dezvolta automobile electrice pe baterii. Daimler a precizat că, împreună cu partenerii săi, va construi opt noi uzine de baterii, pe măsură ce îşi va majora producţia de automobile electrice, şi de asemenea va fi pregătit ca până în 2030 să fie un producător care va fabrica doar vehicule electrice. Cu toate acestea, grupul german nu a oferit un termen limită ferm de la care va înceta să mai comercializeze autoturisme echipate cu motoare pe combustie internă.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: