Delta Air Lines a dat vineri în judecată firma de securitate cibernetică CrowdStrike la o instanță din statul Georgia, după ce o întrerupere globală din luna iulie a provocat anulări masive de zboruri, a perturbat planurile de călătorie a 1,3 milioane de clienți și a costat transportatorul mai mult de 500 de milioane de dolari, transmite Reuters.
Procesul intentat de Delta la Fulton County Superior Court califică actualizarea defectuoasă a software-ului de la CrowdStrike drept „catastrofală” și afirmă că firma „a impus clienților săi actualizări netestate și defectuoase, provocând defectarea a peste 8,5 milioane de computere Microsoft bazate pe Windows din întreaga lume”.
Incidentul din 19 iulie a dus la anulări de zboruri la nivel mondial și a afectat industrii din întreaga lume, inclusiv bănci, sănătate, companii media și lanțuri hoteliere.
„Afirmațiile Delta se bazează pe dezinformări nefondate, demonstrează o lipsă de înțelegere a modului în care funcționează securitatea cibernetică modernă și reflectă o încercare disperată de a muta vina pentru recuperarea sa lentă de la eșecul de a-și moderniza infrastructura IT învechită”, a declarat CrowdStrike vineri târziu.
Delta, care a declarat că a achiziționat produse CrowdStrike începând din 2022, a declarat că întreruperea a forțat-o să anuleze 7 000 de zboruri, afectând 1,3 milioane de pasageri timp de cinci zile.
Delta a declarat că CrowdStrike este răspunzătoare pentru pierderi de peste 500 de milioane de dolari, precum și pentru o sumă nespecificată de profituri pierdute, cheltuieli, inclusiv onorariile avocaților și „daune reputaționale și pierderi de venituri viitoare”.
Incidentul a determinat Departamentul Transporturilor din SUA să deschidă o investigație.
„Dacă CrowdStrike ar fi testat actualizarea defectuoasă chiar și pe un singur computer înainte de implementare, computerul s-ar fi blocat”, se arată în procesul intentat de Delta. „Deoarece actualizarea defectă nu putea fi eliminată de la distanță, CrowdStrike a paralizat activitatea Delta și a creat întârzieri imense pentru clienții Delta”.
Delta a declarat că, ca parte a planificării și infrastructurii sale IT, a investit miliarde de dolari „în licențierea și construirea unora dintre cele mai bune soluții tehnologice din industria aeriană”. CrowdStrike a întrebat de ce Delta s-a descurcat mult mai rău decât alte companii aeriene și a afirmat că are o răspundere minimă, ceea ce Delta a respins.
Luna trecută, un director executiv de la CrowdStrike și-a cerut scuze în fața Congresului pentru actualizarea defectuoasă a software-ului.
Adam Meyers, un vicepreședinte senior la CrowdStrike, a declarat că societatea a lansat o actualizare a configurației de conținut pentru software-ul său de securitate Falcon Sensor, care a dus la blocarea sistemelor la nivel mondial. „Ne pare profund rău că acest lucru s-a întâmplat și suntem hotărâți să prevenim repetarea acestei situații”, a declarat Meyers.