Primăria Sinaia montează pasarela pietonală la intrarea în stațiune dinspre Posada, pasarelă care se construiește în cadrul unui proiect de mobilitate urbană și reducere a poluării (NACO). Pasarela pietonală se constuiește paralel cu DN 1, înainte de intersecția de la MEFIN bifurcația DN 1 – Centura Sinaia și bulev. Republicii, iar traficul a fost temporar închis pe direcția Sinaia – Ploiești pentru calarea macaralelor. Este un contract de 22 milioane de lei care se derulează prin Programul Operațional Regional (POR) de la Ministerul Dezvoltării.
Sursa foto: Primăria Sinaia
- Autoritatea de Management: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice
- Organism Intermediar: Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia
- Data de începere a proiectului: 01.03.2018
- Data finalizării proiectului: 30.11.2021
- Perioada de implementare: 45 luni
- Valoarea totală a proiectului: 22.755.436,29 lei (inclusiv TVA)
Obiectivele proiectului:
Obiectivul general al proiectului este creșterea mobilității urbane și reducerea emisiilor de dioxid de carbon în orașul Sinaia, prin crearea unui traseu pietonal care să sporească atractivitatea circulației fără autoturisme private. Acest obiect general se încadrează în prioritatea de investiții 4e, care derivă din Obiectivul Tematic 4 – “Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon în toate sectoarele” a Programului Operațional Regional 2014-2020.
Obiectivele specifice ale proiectului:
1. OS1. Amenajarea unui pasaj pietonal integrat pentru populația și pentru turiștii orașului Sinaia, în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare.
2. OS2. Creșterea atractivității tranzitării pietonale a orașului Sinaia în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare.
3. OS3. Accesibilizarea infrastructurii de circulație pietonală pentru persoanele cu dizabilități în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare.
4. OS4. Reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera cu 1,88% în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare și cu 3,70% în ultimul an de durabilitate a investiției fața de scenariul fără proiect.
5. OS5. Creșterea numărului de persoane care utilizează trasee pietonale cu 2,22% în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare și cu 4,44% în ultimul an de durabilitate a investiției, față de scenariul fără proiect.
Anunțul CNAIR: „Restricții de circulație pe DN1, în zona localității Sinaia ! În perioada 12.12.2023 – 14.12.2023 în intervalul orar 09:00 – 17:00 vor fi instituite restricții de circulație pe DN 1, km 121+088 – km 121+359 stânga, sens de mers Brașov – Ploiești în vederea executării lucrărilor de ,,Montare piese metalice de mare tonaj – pasarelă pietonală pe DN 1 în zona localității Sinaia, jud. Prahova,, – Beneficiar Primăria Sinaia! Traficul rutier pe sensul Brașov – Ploiești, în zona lucrărilor, se va desfăsura doar pe o bandă! Vă rugăm circulați cu prudență și respectați semnalizarea rutieră instituită temporar!”
O imagine recentă din zona șantierului a fost publicată pe Forumul Asociației Pro Infrastructură:
Primăria Sinaia a semnat contractul pentru proiectarea preliminară a pasajului rutier subteran din centrul stațiunii, iar Consiliul Județean Prahova în parteneriat cu CNAIR va construi două pasaje rutiere Sinaia Sud și Sinaia Nord. Ministerul Transporturilor a aprobat la sfârșitul anului trecut indicatorii tehnico-economici pentru construirea a două pasaje rutiere supraterane la Sinaia pe DN 1 Valea Prahovei. Primul pasaj, la Sinaia Sud (intersecţia DN 1 cu bulevardul Republicii, intrarea în staţiune dinspre Posada), va avea o lungime de 438 de metri, iar durata de execuţie este de 26 de luni. Podul costă 53 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată din POIM – Programul Operaţional Infrastructură Mare. Al doilea pasaj, la Sinaia Nord, (intersecţia DN 1 cu bulev. Ferdinand, ieşirea din Staţiune spre Buşteni) va avea o lungime de 382 de metri, un cost de 56 milioane lei iar durata de realizare este de 28 de luni. Ambele pasaje sunt prevăzute cu o bandă pe sens, iar în perioada lucrărilor circulaţia va fi dirijată local, pe o variantă de lângă şantier şi va fi asigurată o bandă pentru fiecare direcţie.