General Motors a rămas cel mai mare constructor auto din SUA în 2023

5-GMSpringHill41 general motors fabrica masini Sursa foto: gm.com

General Motors a reuşit să îşi conserve titlul de cel mai mare constructor auto din SUA în 2023, devansându-şi rivalul Toyota Motor, în contextul în care reducerea problemelor de pe lanţurile de aprovizionare şi cererea susţinută a permis industriei auto să înregistreze cel mai bun de după pandemie, informează agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

GM a reuşit să depăşească efectele unei greve costisitoare şi să vândă 2,594 milioane de autovehicule noi în SUA în anul 2023, în creştere cu 14,1% comparativ cu 2022, în timp ce vânzările Toyota au crescut cu doar 6,6% până la 2,248 milioane de autovehicule.

Analiştii firmei de consultanţă Cox Automotive estimează ca în 2023 toţi constructorii auto au vândut un număr total de 15,499 milioane de vehicule în SUA, cel mai ridicat număr de după 2019, când industria a raportat vânzarea a 17,044 milioane de unităţi.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Relansarea vânzărilor de autovehicule vine după ce constructorii şi-au majorat producţia pentru a ţine pasul cu cererea susţinută de noi vehicule în 2023, chiar dacă unii analişti avertizează că dobânzile ridicate îşi vor face simţite efectele asupra cererii în acest an.

“Preţurile mari la vehicule şi dobânzile ridicate rămân principalele probleme ale industriei pentru moment iar această tendinţă va continua în următorul an”, susţin analiştii de la Cox Automotive.

Ca o dovadă că cererea începe să scadă, dealerii auto au fost nevoiţi să ofere stimulente şi reduceri semnificative de preţuri în lua decembrie pentru a scăpa de stocurile de automobile nevândute, aceasta după doi ani în care nu au recurs la promoţii.

“Este al treilea an consecutiv în care consumatorii americani au cheltuit mai mult de 500 de miliarde de dolari pentru a cumpăra noi vehicule”, subliniază şi analiştii de la J.D. Power.

În plus, automobilele electrice au cucerit şi ele o cotă mai mare din cheltuielile consumatorilor. Toyota a anunţat miercuri că vânzările de vehicule electrificate au crescut cu 30,4% până la 657.327 vehicule, adică 29,2% din vânzările sale totale în SUA.

Vânzările totale de vehicule electrice în SUA sunt aşteptate să reprezinte aproximativ 8% din vânzările totale de automobile în 2023, iar acest număr ar urma să crească până la 10% în 2024, susţine Cox Automotive.

Cu toate acestea analiştii avertizează că nivelul ridicat al dobânzilor va afecta şi cerea pentru vehicule electrice. “Este posibil ca vânzările de automobile electrice să continue să se îmbunătăţească dar nu la ritmurile astronomice înregistrate în ultimii ani”, avertizează analiştii de la AutoForecast Solutions.