General Motors a rămas cel mai mare constructor auto din SUA în 2023

5-GMSpringHill41 general motors fabrica masini Sursa foto: gm.com

General Motors a reuşit să îşi conserve titlul de cel mai mare constructor auto din SUA în 2023, devansându-şi rivalul Toyota Motor, în contextul în care reducerea problemelor de pe lanţurile de aprovizionare şi cererea susţinută a permis industriei auto să înregistreze cel mai bun de după pandemie, informează agenția Reuters, citată de Agerpres.

GM a reuşit să depăşească efectele unei greve costisitoare şi să vândă 2,594 milioane de autovehicule noi în SUA în anul 2023, în creştere cu 14,1% comparativ cu 2022, în timp ce vânzările Toyota au crescut cu doar 6,6% până la 2,248 milioane de autovehicule.

Analiştii firmei de consultanţă Cox Automotive estimează ca în 2023 toţi constructorii auto au vândut un număr total de 15,499 milioane de vehicule în SUA, cel mai ridicat număr de după 2019, când industria a raportat vânzarea a 17,044 milioane de unităţi.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Relansarea vânzărilor de autovehicule vine după ce constructorii şi-au majorat producţia pentru a ţine pasul cu cererea susţinută de noi vehicule în 2023, chiar dacă unii analişti avertizează că dobânzile ridicate îşi vor face simţite efectele asupra cererii în acest an.

“Preţurile mari la vehicule şi dobânzile ridicate rămân principalele probleme ale industriei pentru moment iar această tendinţă va continua în următorul an”, susţin analiştii de la Cox Automotive.

Ca o dovadă că cererea începe să scadă, dealerii auto au fost nevoiţi să ofere stimulente şi reduceri semnificative de preţuri în lua decembrie pentru a scăpa de stocurile de automobile nevândute, aceasta după doi ani în care nu au recurs la promoţii.

“Este al treilea an consecutiv în care consumatorii americani au cheltuit mai mult de 500 de miliarde de dolari pentru a cumpăra noi vehicule”, subliniază şi analiştii de la J.D. Power.

În plus, automobilele electrice au cucerit şi ele o cotă mai mare din cheltuielile consumatorilor. Toyota a anunţat miercuri că vânzările de vehicule electrificate au crescut cu 30,4% până la 657.327 vehicule, adică 29,2% din vânzările sale totale în SUA.

Vânzările totale de vehicule electrice în SUA sunt aşteptate să reprezinte aproximativ 8% din vânzările totale de automobile în 2023, iar acest număr ar urma să crească până la 10% în 2024, susţine Cox Automotive.

Cu toate acestea analiştii avertizează că nivelul ridicat al dobânzilor va afecta şi cerea pentru vehicule electrice. “Este posibil ca vânzările de automobile electrice să continue să se îmbunătăţească dar nu la ritmurile astronomice înregistrate în ultimii ani”, avertizează analiştii de la AutoForecast Solutions.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: