Magistrala de metrou Gara de Nord – Filaret – Progresu: Consiliul General votează vineri, 28 iulie, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) / Cum a explicat Primarul Nicușor Dan întârzierea proiectului

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Consiliul General al Municipiului București votează vineri, 28 iulie, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al liniei de metrou M4 Gara de Nord – Filaret – Progresu, magistrală cu 13 stații și un depou și o lungime de 10,8 kilometri. Pentru primele șase stații ale M4 până la Filaret (lucrări la structură), Ministerul Transporturilor a avut finanțare 300 de milioane de euro prin PNRR, dar întârzierea lansării licitației a dus la transferul banilor din PNRR către Magistrala M6, primele șase stații până la Băneasa (stația Tokyo), șantier pe care Alsim Alarko ar fi trebuit să-l înceapă încă din iunie, conform promisiunilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Întrebat pe șantiere de ce întârzie votul pe PUZ-ul Magistralei M4, Primarul General, Nicușor Dan a răspuns că va pune proiectul pe ordinea de zi atunci când este sigur că are și majoritatea necesară pentru a-l trece (detalii aici).

„Planul Urbanistic Zonal (PUZ) este gata, inclusiv referatul de aprobare este semnat de mine… Când o să existe voință majoritară în Consiliul General o să-l pun pe ordinea de zi. Nu vreau să dau detalii din culisele Consiliului General, când o să existe majoritate îl pun pe ordinea de zi”, spunea, în primăvară, primarul general, Nicușor Dan.

Costul estimat pentru cele două secțiuni ale Magistralei M4 Gara de Nord – Filaret – Progresu este de 8,5 miliarde lei (indicatorii actuali). Cele șase noi stații până la Filaret: Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, George Rozorea (n.r Piața Arsenalului – Mariott), Piața Chirigiu și Filaret. În faza a doua, de la Autogara Filaret până la Gara Progresu, la ieșirea din București spre Giurgiu sunt prevăzute 7 stații și un depou. Extinderea Magistralei M4 Gara de Nord – Progresu face parte din diametrala de Metrou Nord – Sud de aproximativ 33 de kilometri și 28 de stații, explica în 2012, la semnarea de finanțare cu Consiliul Federal din Elveția, fostul director general Metrorex, Gheorghe Udriște.

La sfârșitul anului trecut, stația de la MAPN (cu aviz negativ de la Transporturi) a fost subiectul disputei între primarul general Nicușor Dan și secretarul de stat PNL în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

Diametrala Nord – Sud, adică magistralele M6 și M4, va asigura legătura între Nordul și Sudul județului Ilfov, explica la relansarea licitației pentru execuția secțiunii Băneasa – Otopeni secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. „M6 este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între Nordul şi Sudul Bucureştiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localităţile din Ilfov (Otopeni – Bucureşti – Jilava). M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din Sudul Capitalei având acces direct în zonele de. Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport”, spunea secretarul de stat.

Proiectul de Hotărâre al Consiliului General pentru aprobarea PUZ ului M 4 Gara de Nord-Filaret-Progresu este avizat din data de 1 februarie 2023.

Sursa Foto : Metrorex

Comentarii

  1. Mai lăsați șantierele astea megalomanice…am văzut și eu, 5 km de metrou în 20 ani , 1 km de linie de tramvai în 1.5 ani…deja mi-e rău… lăsați Bucureștiul să respire. Chiar așa?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *