Marea Britanie s-ar putea confrunta cu lipsa unor alimente de pe rafturile supermarketurilor, din cauza unui deficit de peste 100.000 de şoferi de camioane de mărfuri de mare tonaj, provocat de impactul pandemiei de Covid-9 şi de Brexit, au avertizat lideri din industrie, transmite Reuters.
Într-o scrisoare trimisă prim-ministrului Boris Johnson pe 23 iunie, aceştia au solicitat intervenţia sa personală pentru a permite accesul la forţa de muncă europeană prin introducerea vizelor de lucrător temporar pentru şoferii de vehicule de mare tonaj şi adăugarea acestora la o listă de locuri de muncă neocupate. Aceştia au avertizat că, fără ajutorul guvernului, lanţurile critice de aprovizionare ale Marii Britanii riscă „eşecul la un nivel fără precedent şi de neimaginat”.
„Supermarketurile raportează deja că nu primesc stocurile de alimente aşteptate şi, ca rezultat, există o pierdere considerabilă de mărfuri”, a declarat Richard Burnett, directorul executiv al Asociaţiei de transport rutier, care a coordonat redactarea scrisorii.
Scrisoarea a fost semnată de directorii generali ai unei serii de grupuri de logistică, inclusiv Eddie Stobart, Wincanton), XPO Logistics şi KUEHNE + NAGEL, precum şi de şefii grupurilor industriale, între care Federaţia pentru Alimente şi Băuturi, British Frozen Food Federation, Cold Chain Federation, British Beer and Pub Association şi British Meat Producers Association.
Textul afirmă că apropierea vacanţelor de vară, deblocarea economiei şi creşterea cererii de alimente şi băuturi, creată de vremea caldă şi de evenimentele sportive majore, va exacerba problema.
Scrisoarea avertizează, de asemenea, că aprovizionarea de Crăciun, pe care comercianţii cu amănuntul o încep în august/septembrie va fi grav afectată.
Ca răspuns, un purtător de cuvânt al guvernului a declarat că s-a întâlnit cu personalităţi din industrie pentru a discuta despre deficitul de şoferi şi despre posibilele soluţii în ceea ce priveşte recrutarea şi reţinerea angajaţilor.
„Majoritatea soluţiilor sunt comerciale şi din interiorul industriei, progresele fiind deja realizate în domenii cheie, cum ar fi testarea şi angajarea, şi un accent mare către îmbunătăţirea salariilor, a condiţiilor de muncă şi a diversităţii”, a spus purtătorul de cuvânt.
„Noul nostru sistem de imigrare bazat pe puncte arată clar că angajatorii ar trebui să se concentreze pe investiţiile în forţa noastră de muncă internă, în special pe cei care au nevoie să găsească un nou loc de muncă, mai degrabă decât să se bazeze pe forţa de muncă din străinătate”, a adăugat acesta.