Noua mașină electrică a Dacia, care va fi lansată în 2024 va înlocui Dacia Spring, deși modelul produs în China a fost lansat ca EV abia în 2021.
Este deja destul de clar că alianța Renault-Nissan-Mitsubishi – și astfel și marca de buget Dacia, care aparține Renault – își accelerează proiectele electrice. Dar pentru Dacia, în special, planurile au reprezentat o provocare pentru a menține marca în segmentul de preț obișnuit.
Şeful Renault, Luca de Meo, a dat o perspectivă asupra modelelor concrete de vehicule electrice pentru anii 2022 până în 2025. În 2024, nu vor fi lansate doar Renault 4 şi 5 electrice, inclusiv ramificaţia sportivă Alpine, ci şi o dubiţă Renault şi o subcompactă Dacia. Ceea ce se vede în prezentare este faprul că viitoarea Dacia electrică este mai scurtă decât Renault 4.
De Meo nu a dat încă un nume Daciei, referindu-se la ea doar ca „succesorul Spring”. Potrivit șefului Renault, vehiculul se va baza pe platforma CMF-A, care este exact platforma pe care se bazează deja Renault Kwid, Renault City-K-ZE și Dacia Spring. Diverse relatări din presă indică faptul că de Meo se referea probabil la CMF-AEV – platforma complet electrică succesoare a CMF-A. Noul R4 (și, de asemenea, succesorul lui Nissan Micra) se vor baza pe așa-numitul CMF-BEV, o platformă electrică pentru segmentul B.
Renault nu a dat nicio informație tehnică despre noua Dacia electrică, dar se poate pleca de la Sprin, care are 3,73 metri lungime și costă în prezent 19.600 euro în România, iar după aplicarea subvențiilor reprezentate de programele Rabla și Rabla Plus, ajunge la un preț de circa 9.000-10.000 de euro.
De Meo nu a oferit detalii despre motivul pentru care Spring este scoasă din producție după doar trei ani. Șeful Renault a spus doar că decizia a fost luată „în acest an”. Evident, accentul se pune pe costuri și tehnologie – testul de impact EuroNCAP cu doar una din cinci stele posibile a fost devastator, deși așteptat, plus costurile de transport puternic crescute ar putea afecta marja deja redusă pentru mașinile mici. Deși au existat multe comenzi pentru Spring în Europa, au existat și numeroase rapoarte de deficiențe de calitate.
Nu este încă clar unde va fi construită viitoarea Dacia electrică bazată pe CMF AEV. Publicația germană Auto, Motor und Sport speculează că Renault ar „spera la salturi mari în calitate și siguranță” de la schimbarea platformei. La ce preț ar putea fi oferită o mașină mică electrică de calitate superioară și mai sigură este încă o întrebare deschisă.