Profitului producătorului auto Ford a scăzut cu 90% în ultimul trimestru al anului trecut

Ford

Ford Motor a raportat o scădere a profitului net cu 90% în trimestrul patru din 2022, ceea ce i-a determinat pe oficialii producătorului auto american să declare că nivelul costurilor este prea ridicat, avertizând că anul acesta vor urma noi reduceri, transmit AP şi Reuters, citate de Agerpres. În 2023, compania se aşteaptă la scăderea preţurilor vehiculelor cu aproximativ 5%.

Directorul general Jim Farley a afirmat că Ford ar fi trebuit să înregistreze o performanţă mai bună anul trecut, dar situaţia se va îmbunătăţi în acest an. Compania transformă dezvoltarea produselor sale, producţia şi gestionarea lanţului de aprovizionare pentru a reduce costurile şi, în acelaşi timp, trece la vehicule electrice, a adăugat şeful Ford.

Deficitul global de cipuri şi alte componente a afectat semnificativ Ford la finalul anului trecut, costând compania producţia a aproximativ 100.000 vehicule care ar fi putut fi vândute, le-a spus jurnaliştilor directorul financiar John Lawler.

“Structura costurilor noastre nu este competitivă, iar calitatea nu este la nivelul la care ar trebui să fie”, a declarat Lawler.

El şi Farley au anunţat că vor fi mai multe concedieri în rândul “gulerelor albe” (angajaţii de la birouri), iar firma trebuie să scadă costurile de producţie şi de garanţie.

Lawler a explicat că aproximativ un miliard de dolari din profiturile pierdute de două miliarde de dolari au fost cauzate de producţia mai scăzută şi de vânzările pierdute, iar un miliard de dolari a fost pierdut din cauza costurilor operaţionale. El a atribuit 60% din problemele de producţie deficitului de cipuri, restul fiind cauzat de furnizorii de componente auto care au avut probleme cu producţia.

Pentru acest an, Lawler se aşteaptă ca volumul vânzărilor industriei în SUA să crească la aproximativ 15 milioane de vehicule, ceea ce ar ajuta Ford să-şi majoreze livrările, în special la cele mai noi modele.

Directorul financiar a anunţat că Ford se aşteaptă în 2023 la o uşoară recesiune în Statele Unite şi la una moderată în Europa. Dar, pe lângă scăderea activităţii economice, Ford apreciază că printre dificultăţile din acest an se află dobânzile mai ridicate, profiturile mai scăzute la divizia sa de creditare şi fluctuaţiile valutare.

În 2023, compania se aşteaptă la scăderea preţurilor vehiculelor cu aproximativ 5%, producătorii auto sporind discounturile şi alte subvenţii, în timp ce livrările de maşini se îmbunătăţesc. Unele subvenţii vor veni de la dealeri, unele de la Ford, a explicat Lawler.

Pe ansamblul anului trecut, Ford a raportat pierderi nete de două miliarde de dolari, în principal din cauza elementelor excepţionale.

În 2022, profitul ajustat s-a situat la 10,4 miliarde de dolari, sub estimările publicate în septembrie 2022, de 11,5 miliarde de dolari. Pentru acest an, Ford se aşteaptă la câştiguri înainte de taxe de 9-11 miliarde de dolari, sub estimările de anul trecut.

Vânzările Ford în SUA, cea mai profitabilă piaţă a sa, au scăzut cu 5% în trimestrul patru din 2022, din cauza deficitului de componente. Veniturile au crescut în ultimele trei luni din 2022 cu 17%, la 44 miliarde de dolari, de la 37,7 miliarde de dolari, în timp ce profitul net s-a situat la 1,3 miliarde de dolari, de la 12,3 miliarde de dolari în trimestrul patru din 2021.

Sursa foto: Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *