Toyota Motor nu va renunţa prea curând la modelul hibrid de referinţă Prius, în pofida investiţiilor de miliarde în vehicule integral electrice, pe fondul criticilor că nu s-a implicat suficient de repede în acest segment care se dezvoltă rapid, transmite CNBC, citat de News.ro.
Producătorul auto a dezvăluit în această săptămână noua versiune a hibridului Prius şi Prius Prime, un vehicul electric hibrid plug-in.
Ambele sunt considerate vehicule ”electrificate” mai degrabă decât integral electrice.
Aceste vehicule continuă să utilizeze motoare pe gaz împreună cu componente electrice care fac vehiculele mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
Toyota nu a lansat specificaţiile în SUA pentru modelele Prius din 2023, dar vehiculele sunt vizibil diferite ca stil faţă de versiunile actuale. Exteriorul este mai sportiv, mai puţin ciudat şi pare a fi mai aerodinamic. Dar silueta generală este încă recunoscută ca fiind de Prius.
A merge mai departe cu Prius, în timp ce alţi producători de automobile promit că gamele vor deveni complet electrice în anii următori, face parte din strategia de electrificare a CEO-ului Toyota, Akio Toyoda.
Producătorul auto japonez consideră că vehiculele electrice nu sunt singura soluţie pentru producătorii de automobile pentru a ajunge la neutralitatea carbonului – ceea ce compania speră să o facă până în 2050.
Simon Humphries, senior manager de design al Toyota, nu s-a sfiit de criticile recente cu privire la planurile în curs de desfăşurare ale companiei de a dezvolta hibrizi alături de vehicule electrice cu baterie (BEV) şi alte posibile tehnologii.
”Cu accentul actual pus pe BEV, se pare că nu trece o zi fără să auzim: ”Deci, pentru cât timp vei continua să produci hibrizi?” Ei bine, declinarea răspunderii: astăzi voi vorbi despre noua maşină hibridă a Toyota”, a spus Humphries în timpul prezentării transmise în direct în Japonia.
De la lansarea lui Prius în 1997, Toyota spune că a vândut peste 20 de milioane de vehicule electrificate în întreaga lume. Potrivit companiei, aceste vânzări au evitat 160 de milioane de tone de emisii de CO2, ceea ce este echivalent cu impactul a 5,5 milioane de vehicule cu baterii complet electrice.
Toyoda şi alţi directori ai companiei au spus că vehiculele complet electrice nu sunt viabile pentru mulţi şoferi – mai ales în viitorul apropiat – deoarece nu toate zonele lumii vor adopta vehiculele electrice în acelaşi ritm, din cauza costului ridicat al vehiculelor, precum şi lipsa infrastructurii.
Humphries a reiterat poziţia companiei, spunând că ”Prius este o maşină ecologică la îndemâna tuturor. Pentru a atinge neutralitatea carbonului, toată lumea din lume trebuie să participe. Ese o maşină care trebuie condusă de toţi oamenii, nu doar de puţini. Aceasta este cea mai mare putere a sa şi motivul existenţei sale”, a spus el.
În SUA, preţul Prius 2022 începe de la aproximativ 25.000 de dolari – mult mai puţin decât majoritatea vehiculelor electrice – şi atinge până la 56 mpg certificat EPA.
Preţul Prius Prime hibrid plug-in 2022 porneşte de la aproximativ 29.000 de dolari şi are o autonomie de 133 MPGe (echivalent mile/galon), care ia în considerare autonomia electrică de 25 de mile a vehiculului, precum şi economia de combustibil a motorului său alimentat pe gaz.