Ungurii de la MOL au înregistrat rezultate record anul trecut, stimulate de prețurile la petrol și gaze

MOL, statie petrol Foto: Wikipedia

Grupul petrolier ungar MOL a realizat anul trecut un record al profiturilor înainte de taxe, depășind estimările, ca urmare a evoluției ascendente a prețurilor la petrol și gaze.

Grupul MOL a obținut un rezultat CCS EBITDA (profit înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare, fără efecte speciale unice și ajustat de costul curent de aprovizionare) de 947 de milioane de dolari în T4, astfel încât rezultatul CCS EBITDA pentru întregul an a ajuns la un maxim istoric de 3,531 miliarde de dolari, peste previziuni.

Fluxul de numerar liber s-a triplat față de anul trecut și a ajuns la 1,988 milioane de dolari, în principal datorită prețurilor favorabile la petrol și gaze și a marjelor din rafinare și petrochimie.

MOL se așteaptă ca EBITDA să atingă sau chiar să depășească 2,8 miliarde de dolari în 2022.

„Sunt mândru că Grupul MOL și-a depășit previziunile, ajungând la un rezultat EBITDA record în istoria companiei, de 3,5 miliarde USD în 2021. Ne așteptăm ca mediul extern să rămână volatil și impredictibil în 2022. În acest context macro, ne așteptăm ca EBITDA să atingă sau chiar să depășească 2,8 miliarde USD în acest an”, a declarat Zsolt Hernádi, Chairman-CEO.

Segmentul Upstream: rezultatul EBITDA în T4 2021 a crescut cu 184%, ajungând la 513 milioane USD, de la nivelurile scăzute din 2020, ducând rezultatul EBITDA al segmentului Upstream la 1,554 miliarde USD, aproape jumătate din rezultatele totale ale grupului MOL. Performanța a fost susținută de creșterea cu 70% a prețului petrolului Brent și de 3,5 ori a prețurilor la gaze, comparativ cu anul trecut. Fluxul de numerar liber a crescut, ajungând la 399 milioane USD în T4, ceea ce a determinat  generarea fluxului de numerar liber simplificat al segmentului Upstream până la  1,15 miliarde USD în 2021. Producția anuală de petrol și gaze a rămas la peste 110 mii de barili echivalent petrol, păstrându-se în obiectivul setat la nivel de grup. Câmpul petrolifer ACG din Azerbaidjan a contribuit la volumele realizate, în timp ce scăderea naturală a continuat în Europa Centrală și de Est și în Regatul Unit.

Segmentul Downstream: rezultatul operațional CCS EBDITDA pe tot anul 2021 s-a dublat, ajungând la aproape 1,5 miliarde USD, susținut de o contribuție mai solidă din petrochimie și rafinare, dintre care petrochimia a contribuit cu peste 50%. De asemenea, rezultatele din T4 2021 au crescut cu 165%  ajungând la  352 milioane USD, de la an la an. Volumele de vânzări au crescut cu 3% de la an la an în T4, datorită vânzărilor mai mari realizate de parteneri, în contextul în care cererea de combustibili auto din regiune a crescut cu 4% în Europa Centrală și de Est, cea mai importantă regiune pentru MOL.

Consumer Services: divizia a obținut o creștere de 19% a EBITDA pe tot anul, datorită volumelor de vânzări și îmbunătățirii marjelor pe segmentul non-fuel. Plafonarea prețurilor la combustibili în Ungaria și Croația coroborată cu deprecierea monedelor locale raportat la dolar au avut un efect negativ asupra ritmului de creștere anuală continuă a EBITDA, astfel că rezultatul EBITDA din T4 a scăzut cu 10% față de rezultatele din aceeași perioadă a anului 2020.  Lansarea de servicii non-fuel a continuat: numărul stațiilor de servicii care oferă conceptul  Fresh Corner a crescut de la 955 la finalul lui 2020, la 1.069 anul trecut. În 2021, MOL a anunțat mai multe achiziții ca parte din strategia Shape Tomorrow 2030+: 16 stații de servicii în Slovacia și 120 stații de servicii de servicii OMV în Slovenia. Planul de achiziții a continuat și în T1 2022 cu 417 stații de servicii Lotos în Polonia.

Segmentul Gas Midstream a realizat o performanță EBITDA de 135,6 milioane de USD în 2021, cu 33% mai puțin comparativ cu anul trecut. În T4, EBITDA a scăzut cu 18% față de anul trecut, până la 34 milioane USD, pe fondul creșterii accelerate a prețului de achiziție a gazului și din cauza faptului că transportul către Serbia și Bosnia și Herțegovina a fost sistat în 2021, ceea ce a contribuit la diminuarea veniturilor provenite din transportul nereglementat. Cheltuielile CAPEX au fost mai mici dat fiind faptul că proiectul de interconectare între Serbia și Ungaria a fost finalizat în T3 2021 și a devenit operațional  în T4 2021.

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *