Contractele de închiriere pentru spațiile comerciale de la Aeroportul Otopeni au fost prelungite în mandatul lui Cătălin Drulă, iar în ianuarie 2022 a fost lansată prima licitație pentru atribuirea contractelor, spune ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, întrebat despre stenogramele DNA în care apare menționat și numele său. Grindeanu a reacționat vineri la acuzațiile de acum o săptămână pe care i le-a adus fostul ministru Cătălin Drulă în legătură cu „șpaga astronomică de 22 de milioane” și lipsa de implicare a sa pentru ca Aeroportul Otopeni să nu piardă bani prin continuarea actualelor contracte.
Sorin Grindeanu l-a acuzat pe Cătălin Drulă că a prelungit contractele în iulie 2021. „… Am înțeles că sunt ciufut, n-am anturaj și nu merg pe combinații. În ianuarie 2022, deci la vreo 3-4 săptămâni după ce am veni ministru al Transporturilor s-a lansat prima licitație pentru spații, până atunci numai povești. Am văzut în aceste zile tot felul de zmei care au spus ce au făcut ei înainte pe acolo și cum s-au luptat. Vă rog să verificați, în ianuarie, dar nu înainte s-a lansat prima oară licitația. Doi, în 2021 a fost un control al Consiliului Concurenței la Aeroport. Era același zmeu care a fost de acord că se poate prelungi cu trei ani închirierea spațiilor. Eu nu am fost de acord cu această chestiune, drept dovadă în ianuarie ( 2022) am cerut directorului să lanseze licitația. De ce mi se parte importsant să avem o licitație deschisă, să vină cât mai mulți operatori : în primul rânnd Aeroportul câștigă mai mulți bani apoi pasagerii trebuie să aibă condiții mai bune. Sunt la fel de importante. dar când vine Consiliul Concurenței, cere părerea Aeroportului și a celor doi operatori, iar într-un final spune că este de acord să prelungim cu trei ani, iar ministrul din vremea aia zice bravo, n-am nimic de spus. Asta a făcut, în iulie 2021”, declară Sorin Grindeanu.
De asemnea, ministrul Transporturilor, întrebat de jurnaliști, a recunoscut întâlnirea dintre Cristian Anton, șeful său de cabinet, și unul dintre cei doi patroni (Millenium/DNATA), așa cum apare în stenograme. Despre această discuție/audiență, Grindeanu a spus că nu a fost informat de Anton, pe motiv că a fost considerată „în afara legii”.
Sorin Grindeanu a mai spus că, în prezent, este a treia procedură de licitație pentru închirierea spațiilor comerciale.
Ce a spus Cătălin Drulă în urmă cu o săptămână: „Domnul Ivan (n.r fost director general CNAB) spune Curtea de Conturi că a fost angajat la Aeroport după un concurs trucat în mandatul domnului Mândrescu. Lucrurile cu spațiile astea sunt simple: ele trebuiau scoase la licitație la sfârșitul anului 2022. Echipa pe care eu o adusesem la Aeroport pregătise caietul de sarcini pentru lansat licitația competitiv, nu pentru prelungiri succesive. Înțeleg că nu s-a organizat nici până astăzi licitația, înțeleg că domnul Ivan a ținut licitația tocmai pentru a nu-i da drumul. ce face domnul Mândrescu dacă ei nu organizează licitația, ce a făcut domnul Grindeanu? Ce a făcut AGA (Adunarea Generală a Acționarilor – Ministerul Transporturilor) ? Eu pe orice proiect întrebam săptămânal. De ce a prelungit ilegal contractul cum a decis și Consiliul Concurenței ? E responsabilitatea ta (ministrului) să te asiguri că lucrurile se întâmplă cinstit nu cu șpăgari cu șefi de la partid, de la PNL și PSD. Șpaga aia astronomică înseamnă bani pe care nu-i încasează Aeroportul. La un calcul simplu, șpaga aia reprezintă probabil, o treime sau jumătate din cât i se cuvine, 40 de milioane, 60 de miliaone Euro. Preferi să dai șpagă 20 de milioane decât să plătești normal redevența Aeroportului”.