Acţiunile UiPath scad după publicarea rezultatelor trimestriale

uipath

Acţiunile UiPath au scăzut pe Bursa de pe Wall Street, chiar dacă primul unicorn românesc a depăşit aşteptările analiştilor de pe Wall Street cu rezultatele trimestriale şi a îmbunătăţit previziunile pentru acest an, transmite MarketWatch, preluat de Agerpres.

După închiderea şedinţei de marţi a Bursei de la New York, titlurile au scăzut cu 6%, după un declin de 1,4% în timpul şedinţei, când au încheiat la 62,46 dolari.

Compania a raportat pierderi de 100 de milioane de dolari în trimestrul doi din 2021, sau 0,19 dolari pe acţiune, faţă de un câştig net de cinci milioane de dolari în perioada similară din 2020.

Veniturile au urcat la 195,5 milioane de dolari, de la 139,4 milioane de dolari.

Rata anualizată de înnoire a clienţilor (ARR), un indicator folosit de companii pentru a arăta la ce nivel al veniturilor se pot aştepta pe baza abonamentelor, a urcat cu 60%, la 726,5 milioane de dolari.

Analiştii se aşteptau în trimestrul doi la pierderi de 0,05 dolari pe acţiune, la venituri de 184,3 milioane de dolari şi ARR de 703,8 milioane de dolari.

Pentru trimestrul trei, UiPath previzionează venituri de 207 – 209 milioane de dolari şi ARR de 796 – 798 milioane de dolari, analiştii prognozând venituri de 205,8 milioane de dolari şi ARR de 776,8 milioane de dolari.

Pentru acest an, UiPath se aşteaptă la ARR între 876 şi 881 milioane de dolari, în creştere faţă de precedenta prognoză, de 850 – 855 milioane de dolari, în timp ce analiştii estimează 854,8 milioane de dolari.

UiPath a debutat în aprilie pe Bursa de pe Wall Street. Până marţi, acţiunile erau cu 12% peste preţul de 56 dolari per acţiune de la lansarea Ofertei sale Publice Iniţiale (IPO).

Acţiunile UiPath sunt tranzacţionate la New York Stock Exchange (NYSE) sub simbolul “PATH”.

UiPath, companie care numără printre acţionari nume precum Accel, Coatue, Dragoneer, IVP and Sequoia, utilizează inteligenţa artificială şi instrumente digitale pentru a ajuta mari companii şi agenţii guvernamentale să îşi automatizeze procesele de rutină în domenii precum contabilitate şi resurse umane.

Înfiinţată în România, în anul 2005, sub denumirea DeskOver şi redenumită UiPath în 2015, compania are printre clienţi entităţi precum CIA, forţele navale ale SUA, McDonald’s Corp, Duracell şi Swiss Re. În anul fiscal care s-a încheiat la 31 ianuarie 2021, UiPath a înregistrat pierderi de 92,40 milioane de dolari, mai reduse decât pierderile din anul anterior, de 519,90 milioane de dolari. Veniturile au urcat la 607,60 milioane de dolari, de la 336,2 milioane de dolari.

În prezent, UiPath vrea să se extindă după ce în perioada pandemiei mai multe companii au devenit interesate să îşi automatizeze procesele pentru a reduce costurile. Directorul general, Daniel Dines, declara recent că actualii clienţi ai UiPath din sectoarele de retail, sănătate şi finanţe utilizează serviciile companiei pentru a face faţă unei modificări semnificative a cererii provocată de pandemia de coronavirus.

În 2018, UiPath a devenit primul start-up fondat în România care a dobândit statutul de unicorn, adică a fost evaluat la peste un miliard de dolari. Între timp, compania şi-a mutat sediul general în SUA.

Sursa foto: Facebook/UiPath

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *