Adidas îşi propune să profite de cererea mare pentru pantofii săi Samba cu trei dungi, în alb cu negru, şi pantofii multicolori Gazelle şi ia măsuri pentru a preveni ca aceştia să devină victimele propriului lor succes, relatează agenția Reuters, citată de News.ro.
Gigantul german de îmbrăcăminte sport a intensificat producţia pantofilor sport cunoscuţi sub numele de ”pantofi de terasă”, inspiraţi de încălţămintea fanilor de fotbal din anii 1970 şi 80.
Vânzările au crescut ulterior de la câteva sute de mii de perechi pe lună la începutul anului trecut la milioane de perechi pe lună, potrivit CEO-ului Bjorn Gulden, Adidas dorind acum să le sporească popularitatea.
Compania a spus că vânzările de pantofi pentru terasă au contribuit la creşterea performanţei sale puternice în primul trimestru, fără a oferi cifre detaliate pentru Samba, Gazelle şi Spezial.
Pantofii au un preţ de aproximativ 90 USD şi mai mult, cu colaborări pentru ediţie limitată care costă până la 350 USD.
Investitorii şi analiştii urmăresc îndeaproape semnele că Adidas devine prea dependentă de pantofi, sfârşitul brusc al afacerii extrem de profitabile Yeezy fiind încă proaspăt în amintirile lor.
Adidas a înregistrat o pierdere anul trecut pentru prima dată în 30 de ani, după ce despărţirea sa de rapperul şi producătorul american Kanye West a pus capăt acestei linii de pantofi sport la modă.
Adidas Samba a câştigat premiul ”Pantoful anului” 2023, de la Footwear News, primul câştig al mărcii de la Yeezy Boost 350 în 2015.
Un analist al Bernstein, Aneesha Sherman, estimează că pantofii de terasă vor genera 1,5 miliarde de euro (1,61 miliarde de dolari) din vânzări în acest an, aproximativ 7% din veniturile totale ale Adidas şi aproape de cei 1,7 miliarde de euro pe care Yeezy i-a adus la apogeul său.
Sherman anticipează că vânzările de pantofi pentru terasă vor avea probabil vârfuri de vânzări în toate regiunile în acest an.
În mod evident şi clar, această tendinţă nu va dura pentru totdeauna”, a declarat Thomas Joekel, manager de portofoliu la Union Investment, din Frankfurt, care deţine acţiuni Adidas.
”La finalul zilei, consumatorul decide, iar companii precum Nike sau Adidas trebuie să fie agile pentru a trece pe aceste tendinţe.”
Când prim-ministrul britanic Rishi Sunak a fost văzut făcând sport în Samba într-un clip postat pe Instagram la începutul acestei luni, unii britanici au simţit că a dat o lovitură imaginii de pantof de stradă a pantofilor.
Sunak şi-a cerut ulterior scuze în glumă ”comunităţii Samba”, dar CEO-ul Gulden a spus că preferinţa lui Sunak pentru pantofii respectivi nu a avut niciun impact asupra vânzărilor.
EDIŢII LIMITATE
Ciclurile de tendinţe mai largi pot fi dificile pentru marii producători de îmbrăcăminte sport. În 2018, vânzările Adidas în Europa, cea mai mare piaţă a sa, au scăzut atunci când pantofii săi minimalisti Stan Smith au început să se demodeze.
Şi Nike reduce în prezent oferta de pantofi clasici Air Jordan 1, din cauza cererii mai slabe.
Aşa că Adidas încearcă să-şi diversifice pariurile. Pantofii săi Campus, în stil skater, devin din ce în ce mai populari şi vând mai mult decât Samba în unele pieţe, a spus Gulden.
Adidas intenţionează, de asemenea, să intensifice comercializarea pantofului său clasic Superstar, pentru a genera o tendinţă reînnoită pentru anul viitor.
Recent, a lansat o versiune de 200 USD a pantofilor, cu designerul Edison Chen, având o talpă ondulată.
Gulden a spus că Adidas a lucrat pentru a curăţa piaţa de culorile sezoniere ale Superstarului, concentrându-se doar pe clasicul alb-negru, astfel încât să se asigure că piaţa este ”proaspătă” pentru noile lansări mai târziu în acest an şi următorul.
”Vom menţine francizele actuale şi apoi vom programa activarea Superstar, aşa cum avem nevoie de ele noi şi retailerii. Nu îl vom împinge la nivel global în volume uriaşe. Îl vom reţine şi îl vom lăsa pe consumator să decidă când doreşte Superstar”, a spus Gulden.
Aducerea unor versiuni mai scumpe în ediţie limitată în colaborare cu designeri, cum ar fi Y-3 Gazelle de 350 USD, cu designerul de modă japonez Yohji Yamamoto, este o modalitate de a menţine un produs la modă.
”Ceea ce fac Adidas şi Nike cu unele dintre produsele lor este să încerce să urmeze manualul de lux – premiumizare, exclusivitate, limitarea ofertei, făcând totul mai dezirabil, astfel încât să puteţi avea marje mai mari şi să creaţi un efect de halo pentru brand”, a spus Matt Clark, expert în retail la firma de consultanţă AlixPartners din Londra.
Pentru retailerul JD Sports, noile variante ale pantofului Samba în diferite culori şi materiale ajută la menţinerea angajamentului cumpărătorilor, a declarat directorul general Regis Schultz în rezultatele sale financiare recente.
Retailerul Foot Locker a semnalat, de asemenea, ”cererea puternică” pentru stilurile de terasă Adidas.