Companiile Airbus şi Air France, achitate în procesul prăbuşirii zborului Rio-Paris din 2009/ Incidentul s-a soldat cu 228 de morți

Air France - imagine de prezentare Foto: Air France - imagine de prezentare

Constructorul european de avioane Airbus şi compania Air France, judecate cu privire la omucidere din culpă în urma prăbuşirii la 1 iunie 2009 a avionului tip A330 care efectua zborul AF447 Rio-Paris, soldată cu 228 de morţi, au fost achitate, marţi, la Paris, relatează AFP.

La aproape 14 ani de la catastrofă, un tribunal de la Paris a scos din cauză cele două întreprinderi şi a stabilit că, în pofida faptului că s-au comis ”erori”, ”nu s-a demonstrat” ”nicio legătură de cauzalitate sigură” a acestora cu accidentul.

Sala de audieri uriaşă era plină, imediat după ora locală 13.30 (14.30, ora României), de rude ale victimelor, echipe Air France, Airbus şi jurnalişti.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

La anunţarea achitării, unele părţi civile s-au ridicat stupefiate, după care s-au aşezat la loc, în timp ce preşedinta completului continua să citească într-o tăcere apăsătoare.

”Aşteptam o hotărâre imparţială. Nu a fost aşa. Suntem dezgustaţi”, a declarat preşedinta Asociaţiei Entraide et Solidarité AF447, Danièle Lamy.

”Din aceşti 14 ani de aşteptare mai rămâne doar lipsa de speranţă, consternarea şi furia”, a continuat ea.

”Ni se spune «responsabil, dar nevinovat». este adevărat că noi aşteptam cuvântul «vinovat»”, a declarat avocatul Alain Jakubowicz, unul dintre avocaţii asociaţiei.

Air France ”ia act de hotărâre”, anunţă compania într-un comunicat.

”Compania va păstra mereu în amintire victimele acestui teribil accident şi îşi exprimă cea mai profundă compasiune faţă de toţi apropiaţii lor”, adaugă ea.

Airbus estimează că această decizie este ”coerentă” cu abandonarea procedurilor judiciare pronunţată la sfârşitul instrucţiei, în 2019.

Grupul îşi ”exprimă conpasiunea” faţă de rudele victimelor şi îşi ”refirmă angajamentul total (…) în domeniul securităţii aeriene”.

Cel mai sângeros incident din istoria liniilor aviatice franceze

La 1 iunie 2009, zborul AF447 care asigura o legătură de la Rio de Janeiro la Paris s-a prăbuşit în timpul zborului, noaptea, în Oceanul Atlantic, la câteva ore de la decolare, iar cei 216 pasageri şi 12 membri ai echipajului au murit.

La bordul aeonavei de tip A330 – înmatriculată F-GZCP – se aflau persoane de 33 de naţionalităţi – inclusiv 72 de francezi şi 58 de britanici.

Acesta a fost cel mai sângeros accident aviatic din istoria companiilor aeriene franceze. Primele fragmenete din epavă au fost descoperite în zilele de după prăbuşire. Epava a fost localiză, însă abia după doi ani, în urma unor căutări îndelungate, la o adâncime de 3.900 de metri.

Dezastrul AF447 a fost unul dintre cele mai dezbătute în aviație și a dus la o serie de schimbări tehnice și de pregătire.

Anchetatorii civili francezi au descoperit că piloții au răspuns cu stângăcie la o problemă legată de senzorii de viteză înghețați și au intrat în cădere liberă fără să răspundă la alertele de pierdere a echilibrului.

Dar procesul a pus în lumina reflectoarelor și discuțiile anterioare dintre Air France și Airbus cu privire la problemele din ce în ce mai mari cu “sondele pitot” externe care generează citirile de viteză.

Procesul s-a axat pe întrebarea dacă Airbus a reacționat prea încet la numărul tot mai mare de incidente legate de viteză și dacă compania aeriană a făcut suficiente eforturi pentru a se asigura că piloții sunt suficient de bine pregătiți.

Dar, după nouă săptămâni de probe uneori aprinse, procurorii au concluzionat ei înșiși că nu există suficiente informații pentru a stabili vinovăția, spre disperarea reprezentanților familiilor îndoliate care au refuzat să accepte decizia.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: