Drulă: Povestea Centurii Timișoara Sud este un eșec 100% Grindeanu/PSD. Probabil și peste un an vom vedea cele trei contracte reziliate în procedură de relicitare

Centura Timișoara Sud / Sursa foto: DRDP Timișoara

Povestea Centurii Timișoara Sud este un eșec 100% al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu și al PSD, deoarece proiectul a fost licitat cu documentație neactualizată, cu o bandă pe sens și intersecții la nivel, insuficient pentru un mare oraș ca Timișoara, iar ulterior realitatea din teren, unde s-a tot construit, nu s-a potrivit cu cea din proiectul vechi, susține fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. El afirmă că cele trei contracte reziliate miercuri cu italienii de la Tirrena Scavi vor fi probabil și peste un an în procedură de relicitare.

„Povestea Centurii Timișoara Sud este un eșec 100% Grindeanu/PSD. Un proiect început strâmb, derulat prost și reziliat mult prea târziu. Monumentul prostiei PSD la Transporturi. În 2017, Grindeanu premier PSD de la Timișoara, oprea actualizarea documentației pentru Varianta de Ocolire Timișoara Sud la standard de 4 benzi cu intersecții denivelate. Era musai după noile directive de la partid să se liciteze pe vechea documentație de centură în standardul de anii ‘60, cu o bandă pe sens și intersecții la nivel. Pretextul invocat: se va termina mai repede așa.
Am avertizat atunci în 2017 că e o idee mai mult decât proastă. Că drumul va fi gata mai târziu și cu mai multe poticneli decât dacă actualizarea proiectului tehnic era dusă la capăt. Că nu se mai potrivește realitatea din teren cu cea din proiectul vechi. Că un drum cu o bandă pe sens în anii 2020 va fi insuficient (și ucigaș) ca centură a unui mare oraș ca Timișoara. Au lansat licitația așa, apoi cu chin au semnat un contract și imediat realitatea a lovit. Toată zona periurbană a Timișoarei se schimbase între timp, au apărut cartiere, proiecte de drumuri de legătură noi (ex. Drumul Boilor, apt numit astfel în context). De 1 an de zile contractul e mai mult mort, 8% progres fizic în 12 luni, dar Grindeanu ministru la Transporturi n-a vrut să rupă pisica. A așteptat un moment înainte de Sărbători când lumea e cu gândul în altă parte și anunță acum rezilierea contractelor cu constructorul italian sufocat. Prea puțin, prea târziu și prea stupid”, scrie el, pe Facebook.

Președintele USR afirmă că centura nu trebuie relicitată în forma actuală, ci „cu noduri denivelate civilizate acolo unde lipsesc”.

El mai susține că și alte șantiere și contracte sunt „moarte” și că relicitarea celor trei contracte reziliate miercuri va dura cel puțin un an.

„La București pe Centură sectorul DN2-A2 e mort complet de un an de zile, de ce să aștepți până în decembrie să-l reziliezi? Dar pe DN7-A1 celălalt sector e ok să circulăm tot pe binder? Să nu reușești de mai bine de 1 an să contractezi un constructor? Cât o să îi ia lui Grindeanu cu ”dream team-ul” de divizia C să recontracteze aceste proiecte (Centura Timișoara, Craiova-Pitești lot 1, Centura București)? Din păcate, cel mai probabil și peste 1 an le vom avea “în procedură de relicitare”. Dar tot probabil, asta va fi problema altuia. Cât de puțin să-ți pese de infrastructură, totuși? Nu pot decât să mă bucur că există PNRR, că există acești bani condiționați și că măcar ce-am pus acolo sunt obligați cumva de Comisie să facă. Mare lucru pentru România acest program!”, afirmă el.

Reamintim că miercuri Compania de Drumuri a reziliat toate cele trei contracte încheiate cu italienii de la Tirrena Scavi: primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, șantier abandonat încă din vară, Pasajul de la Cernica pe Centura București Nord și Centura Timișoara Sud. Rezilierea contractului pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești este, practic, al doilea eșec major pentru infrastructura mare în mandatul ministrului Grindeanu (primul este ratarea deschiderii Podului de la Brăila), dar în același timp și un semnal puternic transmis constructorilor care nu respectă termenele și au întârzieri majore, printre aceștia fiind Todini (Italia) sau Aktor (Grecia), amenințați de asemenea cu rezilierea contractelor. Rezilierea celor trei contracte s-a făcut după raportul certificatelor negative intermediare și ca urmare a șantierelor pe care Tirrena le-a abandonat din cauza problemelor financiare. După ieșirea din șantier urmează câteva luni pentru o nouă procedură de licitație pe care CNAIR este datoare să o deruleze repede și bine.

Comentarii

  1. Toate is vechi și noi sunt toate. Din ce stiu, de ex. pe centura între DN2 și A2 le-a prins și dul. Drula….asadar fiecare “latra” din poziția activa/pasiva funcție de cum sunt la “guvernarea” rotativa. Cred ca pe mulți a ajuns sa ne scarbeasca astfel de latraturi politice, și dacă nu ne-am prins, de fapt știm cum sta treaba in MT, numa poze, panglici dar durerea e mult mai ampla….si vine și va veni din educatia necesara. Penurie e in toate domeniile….si noi ne-am trezit de câțiva ani ca tot vrem, asa din buricul degetelor, tot deodata dacă se poate.
    Sărbători liniștite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *