EasyJet a respins joi oferta de preluare din partea Wizz Air, ce ar fi creat o companie aeriană low-cost care să rivalizeze cu Ryanair, optând în schimb să obţină de la acţionari 1,7 miliarde de dolari şi să meargă pe cont propriu, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

EasyJet nu a dorit să precizeze numele pretendentului, dar surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că este vorba despre Wizz Air. De asemenea, reprezentanții Wizz nu au dorit să comenteze.

Oferta de preluare exclusiv în acţiuni subevaluează fundamental afacerea sa, a informat EasyJet.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Compania britanică EasyJet, care în timpul pandemiiei a înregistrat primele sale pierderi anuale şi a renunţat la 4.500 de angajaţi, vrea să “fure” din cota de piaţă a operatorilor aerieni British Airways şi Air France-KLM, care îşi restrâng zborurile pe distanţe scurte. Dar EasyJet se confruntă cu o concurenţă semnificativă din partea Ryanair, cea mai companie aeriană low-cost din Europa, şi a Wizz, care se extinde rapid, ambele redresându-se mai rapid decât easyJet în sezonul de vară.

Wizz are o poziţie puternică în Europa de Est, în ţări ca Polonia şi România, în timp ce easyJet este bine poziţionată în Marea Britanie, Italia, Elveţia, Germania şi Franţa. Atât EasyJet, cât şi Wizz operează exclusiv flote Airbus.

EasyJet are o capitalizare bursieră de 3,33 miliarde de lire sterline (4,6 miliarde de dolari), în timp ce Wizz este evaluată la 5,1 miliarde de lire sterline.

“EasyJet a fost întotdeauna o ţintă strategică pentru Jozsef Varadi, şeful Wizz”, susţin sursele.

Wizz Air operează o flotă de 141 de aeronave Airbus A320 şi A321. În anul financiar încheiat pe 31 martie 2021, compania a înregistrat 10,2 de milioane de pasageri.