Noile amenințări cu rezilierea contractului nu aduc o mobilizare mai bună a grecilor de la Aktor pe lotul 3 al Autostrăzii București Sud, cel mai important tronson al A0 pentru anul viitor în contextul legăturii complete între A1 și A2 pe semi-inelul sudic. Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, care răspunde de infrastructura rutieră, a verificat lotul de 18 km dintre Autostrada A1 București – Pitești și DN 6 Bragadiru, dar nu a constatat un progres față de ultima vizită inopinată (24 noiembrie). Lotul Aktor este la 57% execuție, potrivit raportului oficial CNAIR. În cele trei luni de toamnă cu vreme bună pe șantier, Aktor a „reușit” un progres de sub 1%/lună, deși alți constructori au avut progres de 5-6% pe Autostrada Ploiești – Buzău sau Pitești – Curtea de Argeș.
„Din nou pe Lotul 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0. Așa cum am spus data trecută, cel puțin o dată pe săptămână merg pe șantierul Lotului 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0 pentru a sprijini, dar și presa totodată, antreprenorul acestui lot. Printre oamenii care muncesc pe acest șantier, este și o echipă de 6 refugiați ucraineni, unul dintre aceștia fiind Vitalie Vidjai, care împreună cu soția sa, angajată la un restaurant în București, au grijă de cei 4 copii ai lor. În ultimele 3 săptămâni, am observat o ușoară, dar foarte ușoară îmbunătățire a antreprenorului pe șantier, insuficientă încât să se observe un progres”, Ionel Scrioșteanu. Nota redacției: sublinierea aparține Economedia.
CNAIR a început pre-recepția lotului 2 al Autostrăzii București Sud, lot care va fi deschis peste aproximativ 2 săptămâni între DN 6 și DN 5 (10 km), dar nu poate garanta că va da în circulație și sectorul de 7 kilometri din primul lot, între Vidra și Popești-Leordeni (DN 4). Scrioșteanu a recunoscut că Alsim Alarko nu mai are nicio șansă de finalizare a lotului 1 complet până la Autostrada Soarelui și a invocat condițiile meteo pentru eventuala deschidere completă a lotului 2 Bragadiru – Vidra (16 km) și parțială a lotului 1 (7 km). Scrioșteanu a precizat că Ministerul Transporturilor nu va (mai) accepta asfaltări de mântuială, pe ploaie sau în condiții de temperaturi reduse.