Spania a cheltuit 258 de milioane de euro pentru trenuri prea mari pentru tunelurile sale

Trenuri, Alstom pixabay.com

Spania a cheltuit 258 de milioane de euro pe trenuri prea mari pentru a trece prin tunelurile rețelei sale feroviare, scrie Euronews. De când această gafă a fost dezvăluită de ziarul local El Comercio la sfârșitul lunii trecute, doi șefi din domeniul transporturilor au fost concediați.

Cele 31 de trenuri de navetiști au fost comandate de Renfe în 2020. Acestea urmează să înlocuiască o flotă îmbătrânită în regiunile autonome nordice slab conectate Asturias și Cantabria.

Programată inițial pentru a fi finalizată în 2024, actualizarea atât de necesară este acum probabil să fie amânată până cel puțin în 2026.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

De asemenea, s-a aflat că producătorul, CAF, cu sediul în Țara Bascilor, a semnalat eroarea încă din martie 2021.

Președintele Miguel Ángel Revilla a numit-o „o gafă incalificabilă”, adăugând că „trebuie să cadă capete”, potrivit ziarului regional spaniol El Diario Montañés.

Cine este de vină pentru că a comandat trenuri de dimensiuni greșite?

Mai multe părți au jucat un rol în acest dezastru, inclusiv operatorul feroviar național spaniol Renfe, administratorul de infrastructură feroviară Adif, producătorul de mijloace de transport CAF și Agenția de stat pentru siguranța feroviară (AESF).

După ce a acordat contractul de fabricație către CAF, Renfe spune că a furnizat măsurători pe baza specificațiilor de infrastructură furnizate de Adif. Ulterior, CAF a avertizat că este posibil ca specificațiile să nu fie corecte.

Construită în secolul al XIX-lea, rețeaua feroviară din regiune traversează un peisaj muntos. Aceasta are tuneluri de dimensiuni diferite, care nu respectă dimensiunile moderne standardizate.

Până în prezent, doi funcționari de rang înalt au fost concediați – un director de material rulant de la Renfe și șeful departamentului de inspecție și tehnologie a căii ferate al Adif.

Ministrul spaniol al transporturilor, Raquel Sanchez, a declarat că a fost informată recent despre această problemă. Ea a lansat un audit intern pentru a afla cine știa despre această problemă și de ce nu a fost ridicată mai devreme.

Secretarul general pentru infrastructură al Spaniei, Xavier Flores, a recunoscut că a fost informat despre această problemă cu câteva luni în urmă.

Ce se va întâmpla cu trenurile supradimensionate?

Întrucât trenurile se aflau încă în faza de proiectare, acestea nu au fost încă fabricate.

Deși acest lucru minimizează costul erorii, procesul care necesită mult timp va trebui repetat, ceea ce va întârzia construcția trenurilor.

În prezent, acestea vor fi fabricate folosind dimensiunile unui tren care circulă deja în rețea, pentru comparație, pentru a se asigura că se potrivesc prin diversele tuneluri. De asemenea, Adif își va actualiza în mod corespunzător datele privind infrastructura pentru a se asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla.

Franța a făcut o eroare similară în 2014

Aceasta nu este prima dată când are loc un astfel de fiasco. În 2014, operatorul feroviar francez SNCF a comandat 2.000 de trenuri regionale care erau prea late pentru platformele rețelei.

Din nou, eroarea a fost cauzată de datele furnizate de administratorul de infrastructură, care nu au luat în considerare structurile mai vechi.

În acest caz, trenurile erau deja fabricate, iar peroanele au trebuit reconstruite cu costuri mari.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: