Trei zile cu restricții pe DN 1 la Sinaia pentru montarea pasarelelor pietonale. Primăria Sinaia, proiect de mobilitate urbană și reducere a poluării (NACO)

NACO Pasaje Sinaia

Circulația este restricționată de marți, 23 ianuarie până joi, 25 ianuarie pe DN 1 la ieșirea din Sinaia către Ploiești pentru lucrări la pasarelele pietonale pe care le construiește Primăria Sinaia în cadrul proiectului de mobilitate urbană și reducere a poluării (NACO). Pasarela pietonală se constuiește paralel cu DN 1, înainte de intersecția de la MEFIN bifurcația DN 1 – Centura Sinaia și bulev. Republicii. Restricții au fost și în decembrie 2023, după cum Economedia a explicat aici.

,,Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că în perioada 23-25.01.2024, circulația rutieră este restricționată pe DN 1, sensul de mers Brașov către Ploiești, în loc. Sinaia, jud. Prahova, pentru efectuarea lucrărilor de construire a pasarelelor pietonale, de la kilometrul 121+088 de metri, până la kilometrul 121+359 de metri. În această perioadă, traficul autovehiculelor se va desfășura pe câte o bandă de circulație, pe calea Ploiești către Brașov, până în data de 25.01.2024, ora 18:00.” a transmis Centrul Info Trafic din IGPR.

Este un contract de 22 milioane de lei care se derulează prin Programul Operațional Regional (POR) de la Ministerul Dezvoltării.

Pasaj pietonal Sinaia

Sursa foto: Primăria Sinaia

  • Autoritatea de Management: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice
  • Organism Intermediar: Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia
  • Data de începere a proiectului: 01.03.2018
  • Data finalizării proiectului: 30.11.2021
  • Perioada de implementare: 45 luni
  • Valoarea totală a proiectului: 22.755.436,29 lei (inclusiv TVA)

Obiectivele proiectului:

Obiectivul general al proiectului este creșterea mobilității urbane și reducerea emisiilor de dioxid de carbon în orașul Sinaia, prin crearea unui traseu pietonal care să sporească atractivitatea circulației fără autoturisme private. Acest obiect general se încadrează în prioritatea de investiții 4e, care derivă din Obiectivul Tematic 4 – “Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon în toate sectoarele” a Programului Operațional Regional 2014-2020.

Obiectivele specifice ale proiectului:
1. OS1. Amenajarea unui pasaj pietonal integrat pentru populația și pentru turiștii orașului Sinaia, în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare.
2. OS2. Creșterea atractivității tranzitării pietonale a orașului Sinaia în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare.
3. OS3. Accesibilizarea infrastructurii de circulație pietonală pentru persoanele cu dizabilități în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare.
4. OS4. Reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera cu 1,88% în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare și cu 3,70% în ultimul an de durabilitate a investiției fața de scenariul fără proiect.
5. OS5. Creșterea numărului de persoane care utilizează trasee pietonale cu 2,22% în termen de 30 de luni de la semnarea Contractului de finanțare și cu 4,44% în ultimul an de durabilitate a investiției, față de scenariul fără proiect.

Pasaj pietonal Sinaia (decembrie 2023) :

Primăria Sinaia a semnat contractul pentru proiectarea preliminară a pasajului rutier subteran din centrul stațiunii, iar Consiliul Județean Prahova în parteneriat cu CNAIR va construi două pasaje rutiere Sinaia Sud și Sinaia Nord. Ministerul Transporturilor a aprobat la sfârșitul anului trecut indicatorii tehnico-economici pentru construirea a două pasaje rutiere supraterane la Sinaia pe DN 1 Valea Prahovei. Primul pasaj, la Sinaia Sud (intersecţia DN 1 cu bulevardul Republicii, intrarea în staţiune dinspre Posada), va avea o lungime de 438 de metri, iar durata de execuţie este de 26 de luni. Podul costă 53 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată din POIM – Programul Operaţional Infrastructură Mare. Al doilea pasaj, la Sinaia Nord, (intersecţia DN 1 cu bulev. Ferdinand, ieşirea din Staţiune spre Buşteni) va avea o lungime de 382 de metri, un cost de 56 milioane lei iar durata de realizare este de 28 de luni. Ambele pasaje sunt prevăzute cu o bandă pe sens, iar în perioada lucrărilor circulaţia va fi dirijată local, pe o variantă de lângă şantier şi va fi asigurată o bandă pentru fiecare direcţie. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *