Rezultatele testelor de rezistență efectuate pe placa de suprabetonare a Podul Grant vor fi gata vineri, iar în funcție de aceste probe și opinia specialiștilor se va decide soluția tehnică pentru continuarea reparațiilor pe sensul închis circulației, Crângași – Turda, a anunțat marți Primarul General Nicușor Dan. Întrebat dacă restricțiile de circulație vor fi ridicate în martie 2024, așa cum a promis la reluarea reparațiilor, Nicușor Dan a lăsat să se înțeleagă că există și riscul unor degradări mult mai mari față de cele precizate în expertiza tehnică, situație care ar putea duce la reparații suplimentare. (n.r la reparațiile podurilor Fetești și Cernavodă, CNAIR și Maristar au avut o problemă asemănătoare la Podul Fetești).
„Suntem aproape gata cu decopertarea stratului de asfalt și cu luarea tuturor materialelor până la structura de beton pe linia de tramvai. (Reporter: când sperați să fie ridicate restricțiile?) Este un răspuns…deja zonele în care s-a decoperat s-au luat probe din structura de rezistență a podului care au fost trimise la laborator și răspunsul urmează să vină vineri. Ne va spune care va fi metoda de intervenție pentru structură. Dacă trebuie să suprabetonăm sau dacă e suficient să folosim structura existentă de beton prin infiltrațiile materialelor care se folosesc”, a declarat Primarul General, Nicușor Dan.
Fostul primar Gabriela Firea și primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu l-au criticat pe Nicușor Dan pentru modul cum a gestionat închiderea circulației pe cele două benzi ale Podului Grant (detalii aici).
Primăria Capitalei a reluat pe 16 octombrie lucrările de reparații la Podul Grant, până în martie 2024, circulația urmând să fie complet închisă pe sensul dinspre Calea Crângași către strada Turda, potrivit anunțului pe care l-a transmis Poliția Rutieră București. De asemenea, Societatea de Transport București a precizat că linia de tramvai 41, rută care deservește zeci de mii de călători/zi, va fi menținută în circulație, dar cu macaz, pentru a permite funcționarea în ambele direcții. PMB, prin Compania proprie de construcții, a început primele lucrări în 2019, dar ele au fost suspendate din lipsa banilor. Ulterior, în martie 2023, Administrația Străzilor a semnat un contract cu BogArt (detalii aici).