Drum Expres Craiova – Pitești: CNAIR plătește turcilor de la Ozaltin o factură de 78 milioane lei, avans de aproape 20% pentru finalizarea lucrărilor pe Lotul 1 / Scarlat, fost director general CNAIR: vor fi refăcute lucrările neconforme ale Tirrena Scavi

Drum-Expres-Lot-2-viteza-120 Sursa CNAIR

Constructorul Ozaltin (Turcia) a transmis CNAIR o factură de 78 milioane lei, avansul la contractul pentru finalizarea lotului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Contractul a fost atribuit în august 2023 Asocierii Ozaltin – Strade Bauuternehmung SRL pentru o ofertă de 440 de milioane de lei, iar luna trecută au fost reluate lucrările după cum Economedia a scris aici. Factura a fost înregistrată luni, 30 octombrie, și reprezintă aproape 20% din valoarea contractului de 440 milioane lei (contractul are o durată de 18 luni din care 15 execuție), potrivit datelor oficiale CNAIR pe care le-a consultat Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sorin Scarlat, fost director general CNAIR, în prezent manager de proiect, a precizat pentru TVR Craiova că lucrările se vor termina peste un an, iar lucrările neconforme executate de Tirrena Scavi (fostul antreprenor) vor fi refăcute. În decembrie 2022, la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi, stadiul fizic de execuție era de aproape 60%.

La reluarea lucrărilor, în prima zi pe șantier erau prezenți 200 de drumari cu 100 de utilaje, potrivit raportării secretarului de stat Ionel Scrioșteanu. Pe traseul de 18 km dintre Craiova și Robănești sunt 15 poduri și pasaje.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Constructorul Ozaltin este la prima lucrare pentru infrastructura mare în România, în prezent având în execuție modernizarea DN 6 Alexandria – Craiova, un tronson de aproape 50 de kilometri Roșiori – Caracal care ar fi trebuit terminat la sfârșitul anului, dar a primit o extensie pentru iulie 2024. Dacă Ozaltin reușește să termine lucrările pe Lotul 1, UMB pe Lotul 4 DEx12, iar Aktor pe Lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud, atunci la sfârșitul anului viitor s-ar putea circula fără întrerupere de la Craiova la București și până la Constanța așa cum a promis (inclusiv în 2022 pentru 2023) ministrul Sorin Grindeanu. UMB este la doar 30% pe lotul 4, dar la primăvară ar putea mobiliza resursele de pe Lotul 3.

După rezilierea contractelor cu Tirrena Scavi, CNAIR a reușit să reia lucrările pe Lotul 1 Craiova – Pitești și pe Centura Timișoara Sud, însă nu și pe Centura București Nord, tronsonul DN 2 – A2.