Primăria Generală a atribuit contractele pentru modernizarea liniilor de tramvai pe primele șase loturi din cele 11 licitate, a anunțat vineri primarul Nicușor Dan. În total sunt 15 loturi cu o lungime totală de 45 de kilometri, însă PMB a primit oferte doar pentru 11 loturi (25 km). La prima licitație, PMB a primit oferte pentru 11 din cele 15 loturi, iar pentru 18 kilometri de linie veche de pe aceste artere (printre cele mai neîntreținute linii din Capitală) procedura a fost anulată. Pentru modernizarea liniei 5 de pe șoseaua Ștefan cel Mare ofertele au venit de la Tancrad și mari Vila (detalii aici).
Anunțul Primarului Nicușor Dan. „Am atribuit contractele pentru lucrările de reabilitarea a 6 loturi de linii de tramvai din cele 11 pentru care am primit oferte. Astfel, în perioada următoare vor intra în modernizare:
- – Liniile tramvaielor 23 și 27 de pe Bulevardul Mărășești (între Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie).
- – Liniile tramvaielor 14, 36 și 46 de pe Bulevardul Chișinău.
- – Linia tramvaiului 46 pe Bulevardul Basarabia (de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capăt terminal Republica).-
- -Linia tramvaiului 16 și 36 pe Bulevardul Pompeiu – Petricani – Lacul Tei- Strada Reînvierii și Strada Turmelor.
- – Liniile 44, 45, 46 Gheorghe Duca – str. Alexandru Ioan Cuza – Calea Griviței – Bd-ul. Dinicu Golescu.
- – Liniile 14 și 36 Bd. Gării Obor – Ferdinand I – Șoseaua Pantelimon – Baicului. Alte 5 loturi sunt acum în faza de evaluare a ofertelor.
Celelalte 4 loturi pentru care nu s-au depus oferte, suntem în procedură de reluare a licitației. În total, vom reabilita 50 de km de linie de tramvai”.
La prima licitație (pentru aprox. 25 de kilometri de linie veche) ofertele au fost depuse de Tancrad, Bedamiro, Erbașu, Mari Vila, Porr, Swietelsky.
Pentru restul de 4 loturi (18 kilometri) de pe cele patru artere erau incluși într-un singur lot cu 12 luni durată de execuție, un termen prea scurt pentru complexitatea proiectului. Spre comparație, modernizarea liniei de pe bulevardul Doina Cornea (fostul bulevard Vasile Milea) de doar 1,1 kilometri lungime a avut termen de 12 luni, dar lucrările au durat aproape un an și jumătate (detalii aici). Prin urmare, Consiliul General al Municipiului București a modificat indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai de pe bulevardele Basarabia, Th. Pallady, Corneliu Coposu și Calea Călărașilor, noul termen de execuție fiind dublat de la 12 la 24 de luni.
Cele 4 loturi care urmează să fie relansate în licitație:
- – LOT 1 – Reabilitare sistem rutier pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan, lungime traseu 18,00 km.
- – LOT 2 – Reabilitare sistem rutier pe Bd. Pache Protopopescu și Str. Traian, lungime traseu 1,900 km.
- – LOT 13 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian, lungime traseu 0,69 km.
- – LOT 15 – Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului între Bd. Camil Ressu și Strada Baba Novac, lungime traseu 0,22 km.
Loturile Licitate :
- Lot 4 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Sfântul Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii”, lungime traseu 6,700 km cale dublă linie curentă;
- Lot 5 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului”, lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă;
- Lot 6 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă; Ofertă de la TANCRAD
- Lot 7 “Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu”, lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă; Ofertă de la Erbașu
- Lot 8 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă; Ofertă Mari Vila
- Lot 9 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău”, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă; Ofertă Mari Vila
- Lot 10 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica”, lungime traseu 1,200km cale dublă linie curentă; Ofertă Mari Vila
- Lot 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă;
- Lot 12 “Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului”, lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă; Ofertă Erbașu
- Lot 14 “Modernizare linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu”, lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă;
- Lot 16 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest”, lungime traseu 1,380 km cale dublă.