Primăria Capitalei a plătit joi avansul de 30%, reprezentând 300 de milioane de lei, la contractul pentru cele 100 de tramvaie noi de la Astra Arad, livrarea primelor unități fiind așteptată pentru primăvara anului viitor, a anunțat viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu, care răspunde de domeniul transporturilor și infrastructurii.
Anunțul lui Bujduveanu vine, după ce, luni, Consiliul General a respins rectificarea Bugetară, dar Primarul Nicușor Dan a precizat că a găsit o soluție pentru plata avansului către Astra Arad.
Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării.
Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe Vasile Milea încă nu este modernizată, fiind în șantier. Liniile de tramvai 1 şi 10 sunt printre cele mai aglomerate trasee din Bucureşti, cu 50.813 călători pe zi, respectiv 51.026 călători, potrivit statisticilor PMB.
Prin achiziția tramvaielor noi se va încuraja transportul în comun, a explicat Bujduveanu.
„Bucureștiul va avea 100 de tramvaie noi! PMB a plătit astăzi avansul de 30 %, în sumă de 300.194.947,90 lei, pentru achiziția noilor tramvaie. Sunt bani pentru mobilitate, bani pentru condiții optime de transport public. Achiziția de tramvaie noi, înseamnă beneficii multiple pentru București:
Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 de metri, vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale.De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor atunci când nu este utilizat.